Upravljanje likvidnošću
Opis:
Optimalno upravljanje likvidnošću poduzeća preduvjet je opstanka i dugoročne stabilnosti poslovanja. Upravljanje likvidnošću odnosi se na upravljanje ročnom usklađenosti kratkotrajne imovine (zaliha, utrživih vrijednosnih papira, novca) i kratkoročnih obveza. Osim obujma kratkotrajne imovine, na likvidnost utječe i struktura i kvaliteta kratkotrajne imovine, jer poduzeća mogu zapasti u probleme usprkos adekvatnoj visini kratkotrajne imovine, ako se pojave problemi nenaplativosti potraživanja ili visoke razine nekurentnih zaliha.
Uspješnim financijskim upravljanjem poduzeću se osiguravaju potrebna novčana sredstva za uredno poslovanje i realizaciju poslovnih procesa. Upravljanje novčanim tokovima, a time i likvidnošću i solventnošću poduzeća stalni je proces planiranja, monitoringa, analiziranja i prognoziranja, te provođenja mjera korekcije i poboljšanja s ciljem postizanja što bolje likvidnosti i solventnosti poduzeća.
Osim ročne usklađenosti imovine i obvezna, svaki financijski menadžer mora kontrolirati rizike kako bi poduzeće moglo primjenjivati poslovne modele koji imaju sposobnost apsorbirati rizike bez značajnog utjecaja na poslovanja, odnosno da poduzeće posluje na način da može podnijeti određenu razinu internih ili eksternih šokova.
U današnjem izrazito dinamičnom poslovnom okruženju, vrlo je važno voditi brigu o optimalnoj strukturi imovine i obveza, što se osobito odnosi na manja poduzeća gdje cjelokupno poslovanje vodi jedna osoba koja mora posjedovati multidisciplinarna znanja i vještine.
Ciljevi treninga:
Osposobiti polaznike za praćenje pokazatelja poslovanja te za oblikovanje optimalne strukture imovine i izvora financiranja u svrhu u svrhu boljeg i efikasnijeg upravljanja likvidnošću poduzeća.
Kome je namijenjeno:
Radionica je namijenjena vlasnicima mikro, malih i srednjih poduzeća, financijskim menadžerima, financijskim analitičarima, te svima kojima su potrebna znanja za rad s financijskim podacima i izvještajima na temelju kojih donose poslovne odluke.
Metode rada:
Na radionici će polaznicima biti prezentirane mogućnosti za poboljšanje novčane situacije poduzeća, uz upoznavanje s mogućim izvorima financiranja likvidnosti. Polaznici će steći vještine za integraciju planiranja likvidnosti u cjelokupno poslovanje, upravljanje strukturom kapitala te kontrolirati i pratiti rizike, kao i oblikovati poslovne modele koji minimiziraju utjecaj rizika u poslovanju.
SATNICA I RASPORED PREDAVANJA
8.30 – 9.00 Registracija i preuzimanje materijala
9.00 – 10.30 Izvori informacija o likvidnosti
- Likvidnost vs. Solventnost
- Temeljni financijski izvještaji
- Vježba: Kategorizacija profitabilnosti, likvidnosti i rentabilnosti
10.30 – 10.45 Stanka za kavu
10.45 – 12.15 Novčani tokovi – priljevi i odljevi novca i novčanih ekvivalenata
- Izvještaj o novčanom toku
- Metode sastavljanja Izvještaja o novčanom toku
- Metode i alati za analizu novčanih tokova
- Vježba: Sastavljanje novčanih tokova po direktnoj i indirektnoj metodi
12.15 – 13.15 Stanka za ručak
13:15 – 14:45 Optimizacija novčanog ciklusa
- Metode za ubrzanje i optimizaciju novčanog ciklusa
- Upravljanje obrtnim kapitalom u procesu upravljanja novčanim tokovima
- Instrumenti osiguranja i naplate potraživanja
- Vježba: Izračun optimalne razine obrtnog kapitala
14:45 – 15:00 Stanka za kavu
15:00 – 16:30 Dostupni izvori financiranja (obrtni i investicijski izvori)
- Financiranje dugom
- Čimbenici vanjskog financiranja
- Vježba: Odabir povoljnijih izvora financiranja
Predavač:
Dr. sc. Petra Popek Biškupec, certificirani ESG poslovni savjetnik, konzultant za financijsko planiranje i analizu, s iskustvom u razvoju poslovanja, oblikovanju sustava osiguranja kvalitete te upravljanja poslovnim procesima na strateškoj i operativnoj razini.
ROK ZA PRIJAVU: 17.5.2024. / rana prijava do 1.5.2024.
CIJENA: 270 €
POPUSTI: 5% za rane prijave, 10% za 2 polaznika iz iste tvrtke, 15% za 3 i više polaznika iz iste tvrtke. Popusti se ne zbrajaju. Prilikom prijave potrebno je u polje “Napomena” navesti osnovu po kojoj se ostvaruje popust.
U kotizaciju edukacije uključeni su materijali, certifikat P&R Consultinga o pohađanju stručnog usavršavanja, ručak i osvježenja tijekom pauze.