
Project Days 2025: Izazovi projektnog menadžmenta
Project days 2025 danas je bilo glavno mjesto za sve iz svijeta projekata. Ova strukovna konferencija usmjerena je na trendove u upravljanju projektima te umrežavanje stručnjaka iz područja upravljanja projektima. Konferenciju organizira IPMA Hrvatska, organizacija s ciljem promicanja kompetentnosti i znanja u području projektnog managementa. Okupljeni sudionici iz različitih industrija daju svoj pogled na projektnu struku kroz prizmu svoje svakodnevne prakse.
Prva i trenutno najaktualnija tema bila je AI transformacija project managementa na primjeru brojnih platformi i lidera iz IT industrije, te digitalna transformacija projekata općenito. Glavnu poruku možemo sažeti u izjavi: “Ako mislite da će tehnologija riješiti vaše probleme, ne poznajete dobro ni tehnologiju niti problem.”
Raspravljalo se o razvoju i primjeni projektnih metodologija, njihovim prednostima i nedostacima u praksi. Stručnjaci se slažu u jednom: metodologija ne smije biti sama sebi svrhom. U pogledu alata, govornici su potvrdili da ne odgovaraju svi alati svim korisnicima jednako, niti su primjenjivi za sve tipove projekata. Razumijevanje poslovnog konteksta u upravljanju projektima dobra je osnova za upravljanje procesom pa tako i za izbor metoda i alata upravljanja. Uz sve dostupne alate, kao ključni faktori uspjeha ipak se i dalje ističu:
- leadership i komunikacija, kao način prenošenja ideja, u poticajnom poslovnom okruženju u kojem ljudi preuzimaju inicijativu i smiju raditi greške, gdje je vodstvo u domeni razvoja a ne kontrole;
- open mindset i timski rad koji trebaju biti iznad alata, vještine project managera i timova u cjelini koji trebaju sve više biti multifunkcionalni, igrati više uloga i baratati informacijama iz različitih struka;
- change management – upravljanje promjenama i smanjivanje otpora prema promjenama – segment gdje je najbitniji ljudski faktor, od razumijevanja benefita do svrhovitog korištenja rezultata;
- korisničko iskustvo – za projekt obično kažemo da je uspješan kad se završi na način da je ostvario tri elementa: ispunjeni rokovi, ostvarena kvaliteta (ili set funkcionalnosti) i definirani budžet. No, u praksi često uspjeh projekta svodimo na zadovoljstvo korisnika koji profitiraju od korištenja rezultata projekta: brže, bolje, lakše, jednostavnije, ljepši dizajn, smanjenje grešaka i frustracija, dojam sigurnosti i kontrole, razumljivost i obrada informacija, stupanj prilagodbe potrebama i navikama korisnika, manji troškovi i slično. Osim zadovoljstva korisnika ne treba zanemariti ni zadovoljstvo članova projektnog tima koji trebaju ostati motivirani za druge projekte ili dalje transformacije na istom projektu, s kvalitetno odrađenim i primjenjivim „lessons learned“ radi stalnog unapređivanja procesa i rješenja.
Otvorena diskusija o slabostima koje nosi npr. agilni project management pokazala je izazove s kojima se svakodnevno susreću članovi projektih timova: jesu li ljudi važniji od procesa? Je li proizvod važniji od dokumentacije? Trebamo li se usredotočiti na problem ili na proizvod?
Na konferenciji su predstavljeni brojni projekti – od velikih infrastrukturnih projekata do uvjetno manjih promotivnih projekata na kojima se pokazalo da i kreativnost treba strukturu i razrađene procese. Među njima su se posebno istakle društveno korisne medijske kampanje PR agencija, kao primjeri da i vrlo ozbiljni projekti mogu biti izuzetno zabavni. A u dobroj i stimulativnoj atmosferi niču najbolja i najkreativnija rješenja!

