Najveći poslovni gubitak: propuštene prilike
U poslovnom svijetu uspjeh obično mjerimo kroz ostvarene projekte, prihode i rast. Kada stvari ne idu prema planu, govorimo o gubicima – o projektima koji nisu uspjeli ili o investicijama koje nam se nisu vratile. Međutim, postoji još jedna vrsta gubitka, često nevidljiva, ali dugoročno puno skuplja: propuštene prilike. To su trenuci kad nismo reagirali, kad nismo bili spremni ili kad jednostavno nismo vidjeli potencijal ispred sebe.
Kako te propuštene prilike i njihov negativan utjecaj na poslovanje svesti na minimum?

1.Propuštene prilike zbog nedostatka informacija
Najčešće čujemo: „Nisam ni znao da postoji natječaj.“ ili „Da sam ranije čuo za taj projekt, sigurno bih sudjelovao.“ U dinamičnom poslovnom okruženju informacije su valuta. Ako tvrtka nema sustav za praćenje mogućnosti – natječaja, partnerstava, edukacija – često kasnimo ili potpuno propuštamo prilike koje su mogle napraviti veliku razliku. Posljedica: ostajemo korak iza konkurencije.
2.Propuštene prilike zbog straha od neuspjeha
Mnogo prilika ostaje neiskorišteno jer smo predugo analizirali rizike, tražili „savršeni trenutak“ ili čekali da sve postane potpuno sigurno. Ali poslovanje napreduje zahvaljujući hrabrosti – ne savršenstvu. Posljedica: konkurencija preuzima tržište koje smo mi mogli osvojiti. Davanje povjerenja suradnicima ili podređenima nekad je najbolja motivacija i poziv na akciju. Također, bitni su i „follow-up“ sastanci nakon završenih aktivnosti ili „lessons learned“ nakon realiziranih projekata, u kojima se ne fokusiramo na eventualni neuspjeh, već na ono što smo naučili i što može doprinijeti planiranju budućih poslovnih aktivnosti.
3.Propuštene prilike zbog nedostatka pravovremene edukacije
Jedna edukacija, radionica ili certificiranje može biti granica između: „Mi se ne možemo prijaviti na taj natječaj.“ i „Mi već imamo kompetencije potrebne za ovaj projekt.” Kvalitetno znanje otvara vrata, nedostatak znanja ih zatvara. Posljedica: nismo spremni kada se mogućnost pojavi. Bitne edukacije dobro je planirati na godišnjoj razini, radi razvijanja kompetencija pojedinaca i tvrtke u cjelini, npr. certificiranje ili usvajanje novih vještina. Motivacijske „soft-skills“ edukacije poželjno je planirati u periodima kad znamo da imamo manje posla ili između projekata.
Prilika vrijedi samo ako je prihvatimo. Gubici nisu samo brojke. Najveći gubitak je onaj koji se ne vidi – prilika koju nismo iskoristili jer nismo ni pokušali. Ponekad poslovni uspjeh počinje samo jednim korakom – akcijom: ➡️ informiraj se ➡️ educiraj se ➡️ prijavi se ➡️ odvaži se! I tko zna, možda inspiraciju nađeš i na nekoj od naših edukacija: P&R consulting – Edukacije za razvoj poslovanja

